Chestiuni documentaristice (inclusiv bibliologice)

Dan Matei (care își dă și el cu părerea).

IFLA propune o zonă O ISBD şi invită la comentarii

leave a comment »

IFLA ne invită să comentăm (până pe 30 ianuarie) propunerea de Zonă 0  ISBD (forma conţinutului şi a tipului de suport).

Mi se pare important, ca idee şi ca demers de standardizare terminologică.

Textul englezesc (însoţit de exemple) se află la www.ifla.org/VII/s13/isbdrg/ISBD_Area_0_WWR.htm.

Am stat câteva ceasuri şi am produs o ciornă de traducere românească. M-ar bucura sugestii de corecţii.

Aşa, la prima impresie, nu-mi convine recomandarea ca termenii să fie asignaţi în limba agenţiei catalografice. ce ne facem cu cataloagele internaţionale ? Ar fi preferabil (după mine) să se recomande asignarea de concepte (în loc de termeni), iar OPAC-urile să facă bine să aleagă automat termenii în limba utilizatorului.

Written by poliptic

14 Decembrie 2008 la 12:34 am

Publicat în catalogare, indexare

Lasă un răspuns

